Toekomstige ontwikkelingen H. Antonius Abt kerk in Volkel.

Middels dit schrijven nodigt het parochiebestuur u uit voor een informatiebijeenkomst op 2 oktober a.s. om 19:30 uur in de H. Antonius Abt kerk in Volkel. Het parochiebestuur wil u op deze avond bijpraten over de toekomstige ontwikkelingen rond het kerkgebouw en de mogelijke gevolgen die dit kan hebben op pastoraal gebied. De informatieavond is uitdrukkelijk bedoeld voor parochianen en gaat over de toekomst van het kerkgebouw en pastoraat in Volkel.

Wij stellen het op prijs om u, als betrokken parochianen, die avond te mogen ontvangen. Wij hebben van de projectontwikkelaar inzage gekregen in de plannen rond de inrichting van het kerkgebouw na verkoop en herbestemming en willen deze ontwikkelingen snel met u delen. Bovendien heeft het parochiebestuur u eerder laten weten om u, als parochiaan als eerste, op de hoogte te stellen van nieuwe ontwikkelingen. Een wijziging van het gebruik van het kerkgebouw (kan) betekenen dat de kerk niet meer gebruikt kan worden voor vieringen. Daarvoor zal dan moeten worden uitgeweken naar andere plekken. Omdat het ontwerp van de toekomstige inrichting van het kerkgebouw nog niet definitief is kunnen wij daar inhoudelijk nog niet veel over zeggen. Dat is voor een volgend moment, voor een breder publiek en zal door de projectontwikkelaar zelf worden toegelicht. Van harte welkom op 2 oktober om 19:30 uur. Wij zullen proberen zo veel mogelijk van uw vragen te beantwoorden.

Met vriendelijk groet, Parochiebestuur en Pastoraat team Parochie Sint Petrus