De openluchtviering 15 augustus jongstleden

Zo oud, zo nieuw, zo mooi! Zo oud, bijzonder is het om te vieren op de plaats waar eens de Petrus kerk stond, voor onze huidige Sint Petrus kerk. Zo nieuw, alle inzet om in de buitenlucht een complete “kerk” vorm te geven. Het heeft veel inzet gevraagd van onze trouwe vrijwilligers! Klaarzetten van alle stoelen, het altaar, de misspullen en gewaden vanuit de Petrus kerk, het goede geluid. En de gemeente Maashorst, veel dank voor het in orde maken van het terrein! Zo mooi, alle inzet van de koster, koor, acolieten, collectanten, lector, het Jacobusgilde uit Zeeland, de Sluiszangers uit Macharen en omgeving voor de nazit, de zorg voor de catering met alle sponsoring. Zo mooi, alle inzet door alle werkers onder de bezielende leiding van Niels Swinkels en Corné Timmers, het organisatieteam!

Zo oud, zo nieuw, zo mooi, het feest van Maria gaat altijd door! Allemaal: heel veel dank! Pastoor John van de Laar.