Afscheid Jan de Laat als organist van het St. Caeciliakoor

Jan heeft aangegeven te gaan stoppen als vaste organist in de St. Petruskerk, daar de leeftijd nadert waarop het verantwoord is om dit te doen. Hij speelt al 65 jaar orgel en piano, deels als docent. Hij is onbetwist dé organist die de liturgische muziek in Uden groot heeft gemaakt. Zo ook in de Petrusparochie, waar Jan al 36 jaar met veel plezier het orgel bespeelt.

Jan is ook betrokken geweest bij de fusie tussen de drie koren, en voorzitter geweest van het St. Ceaciliakoor, en lid van de muziekcommissie. Een beroep doen op Jan was nooit vergeefs. Jan heeft met dirigent Willy Brouwers samengewerkt, en nu al een groot aantal jaren met Marcus de Haard bij het Ceaciliakoor. Zijn grote liefde gaat uit naar het Gregoriaanse gezang. Dat blijkt ook uit zijn passie voor Les Chanteurs Gregorian.

We gaan Jan missen, zowel als persoon als organist!  We hopen dat hij nog lang mag genieten van de liturgische muziek en we wensen hem alle mooie dingen toe die nog op zijn levenspad komen.

2 antwoorden op “Afscheid Jan de Laat als organist van het St. Caeciliakoor”

1. Jan, we kenden elkaar al in Tilburg op het conservatorium. Ik was verrast je hier in de Petruskerk te ontmoeten. Je hebt me geïnspireerd om weer orgel te gaan spelen, nu bij het Interval Pius 10- koor. Jammer, dat je gaat stoppen, maar dat voel je zelf waarschijnlijk ook. Ga genieten van een zondagmorgen uitslapen!!!!
    To ziens, gewoon in de kerkbanken. Het ga je goed!!!
    Muzikale groet Anca Veldpaus-Speekenbrink

2. Pater Jinu, gefeliciteerd met uw aanstelling in onze parochie. Ik wens je veel goede inspiratie en je kunt rekenen op mijn leeshulp indien nodig.
    Anca Veldpaus-Speeekenbrink