Poëzie siert Petruskerk

Op zondag 30 juni, daags na het hoogfeest van Petrus en Paulus (29 Juni), zal na afloop van de mis van 10.30 tijdens een kleine ceremonie voor de ingang van de St. Petruskerk een gedicht van stadsdichter Maarten van den Elzen worden onthuld dat aan de linkerzijde (noordzijde) van de ingang is bevestigd. De pastoor zal aan het einde van de mis de aankondiging doen dat dit staat te gebeuren. Als iedereen buiten is zal de pastoor een korte toespraak houden, daarna zal Maarten van den Elzen het gedicht voordragen en de feitelijke onthulling plegen. Het geheel zal worden opgeluisterd door de vrolijke klanken van de accordeon van Niels. Als alles achter de rug is, is er de gelegenheid voor koffie/thee en ontmoeting in het Parochiecentrum. Als er onverhoopt sprake zou zijn van hevige neerslag op het genoemde tijdstip, dan zal de ceremonie binnen in de kerk plaatsvinden.